avatar Ten blog rowerowy prowadzi coco75 z miasteczka Zabrze. Mam przejechane 5045.00 kilometrów w tym 182.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 6.36 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy coco75.bikestats.pl

Zabezpieczenia

Wtorek, 11 czerwca 2013 · dodano: 11.06.2013 | Komentarze 13

Chciałbym wywołać dyskusję na temat zabezpieczeń rowerowych, każdy wie że, nasze rowerki nie jednokrotnie przewyższają cenę samochodu a możliwość wykrycia sprawcy kradzieży takiego roweru są praktycznie zerowe bo nawet jeśli policja zatrzyma rowerzystę na skradzionym rowerem to jak sprawdzi że ten o to rower jest skradziony i jest własnością kogoś innego. nie sprawdzi ale może by wprowadzić coś w stylu dowodu rejestracyjnego roweru, karta typu dowód posiadania roweru.

mówię to ponieważ nasze rowery są niezabezpieczone przed kradzieżą pseudo zapięcia Stalowe linki przeciąć można obcążkami w parę sekund a pod monitorowanymi sklepami i tak złodzieje robią co chcą

Dobry tekst w tle

A może to wystarczy śmiem wątpić chociaż jakieś rozwiązanie jest
&NR=1&feature=endscreen

coco75
| 05:59 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj i i nie mówiąc wracasz na rowerze za kilka tysięcy myślisz ze nikomu by nie przyszło do głowy napaść cie i rower opchnąć
| 05:57 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj Ps jest rowerów coraz więcej popyt wzrasta bo rowery się robią bardziej kul wiec resztę wystarczy sobie dopowiedzieć
| 05:56 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj amiga petycja

kawałek prześcieradła stolik kilka kartek i wyprawa do warszawki najlepiej na rowerach
coco75
| 05:54 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj i tu się zgadzam ale przeszkadzało by ci wozić ze sobą dokumentu który by potwierdzał że ten rower jest twój nie masz dokumentu oddajesz do serwisu, serwis przyjmuje ale ma obowiązek powiadomienia policji i sprawdzenia czy rower nie jest z nocnego sklepu

w płyniecie na władze myślę że to żaden problem mało kilka mas krytycznych kilka zawodów i podpisy pod petycją są jak nic nie zrobimy to się samo nić nie zmieni

a czemu przez zakichanych złodziei ja mam mieć mniej miejsca w domu chociaż mi to najmniej przeszkadza bo ładny rower jest bardziej ozdobą niż przeszkodą
amiga
| 14:07 poniedziałek, 17 czerwca 2013 | linkuj Olek jedyna opcja jaka mi przychodzi na myśl, to konieczność posiadania certyfikatu własności przy sprzedaży/zakupie roweru, brak z automatu powinien być zgłaszany na policję + centralna baza rowerowa. Wymuszenie tego na serwisach, władzach wydaje mi się niemożliwe, chcociaż taki numer przeszedł z samochodami, komórkami... a rowery coraz częściej mają ceny zblizone do samochodów..., to już dawno przestały to być 2 drewniane kółka. Jeżeli złodziej nie będzie miał jak sprzedać roweru to go nie ukradnie bo po co? Chyba, że to będzie kolekcjoner ;P
coco75
| 10:55 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj amiga nie o to mi chodzi każdy stara sę zabezpieczać ale to nie my pilnujemy złodzieja tylko złodziej nas pilnuje !!
amiga
| 10:33 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj Dlatego nie zostawiam roweru.... chyba że cały czas go widzę... i najbliższą jego okolicę
coco75
| 10:29 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj nawet niech ten dokument roweru kosztował by 100 dal bym bo zapięcie do roweru mam droższe a zabieram po to ze jak idę do tego sklepu gdzie rower widać to i tak go zapinam

bo wejdziesz do sklepu a rower nie zapięty nie ma roweru!!(10 razy się oda ale za 101 może już nie

pamiętajmy ze to okazja czyni złodzieja

amiga
| 10:20 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj Obawiam się, że nic tutaj nie da się zrobić, w zasadzie żadne zabezpieczenie nie jest dobre. Można jedynie nieco utrudnić życie złodzieją... ale to wszystko, żadne oznaczanie nie pomaga, a numer na ramie widoczny w promieniach UV? bez jaj...(jest już numer ramy) Im bardziej widoczny tym bardziej odstrasza..., może konieczność rejestracji rowera po zakupie byłaby jakąś motywacją... Tyle, że tu rodzi się kolejny problem, bo to dla odmiany pewnie państwo będzie chciało wykorzystać i będzie łupić ile wlezie rowerzysyów... I jeszcze jedno, fakt, że większośc złodzieji będzie chciało jak najszybciej dostać kasę za łup i sprzeda rower w jednym kawałku, jednak... cześć z nich będzie polować na rowery na drogich podzespołach i je rozbierać... Taki sam numer robią z samochodami. W zasadzie nie ma możliwości sprzedania całego kradzienego samochodu, są one najczęściej rozbieranie i sprzedawane w częściach. Więc trzebaby wszystkei części oznaczać... Masakra...
Przy okazji... rower jest zawsze w mieszkaniu, żadna piwnica, balkon, garaż,.... w pracy na magazynie gdzie dostęp mają tylko pracownicy, jest monitoring itp... zabezpieczenia najczęściej nie zabieram ze sobą żadnego, aby nie kusiło zostawić go przed sklepem. Mało tego jak jadę sam i chcę coś kupić to wybieram takei sklepy gdzie rower jest widoczny ze środka... Więc odpadają, żabki, groszki, lewiatany itp... Prawie nigdy nie jeżdżę rowerem do marketu, zdarza się to raz, dwa razy do roku ale wtedy biorę dziadunia. nawet jak go zap...ą to nic się specjalnei nie stanie.
akacja68
| 10:12 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj Pewnym wyjściem jest znakowanie rowerów. Nasze mają grawerowane oznakowanie oraz certyfikat , oczywiście dobre zapięcie to podstawa.
coco75
| 09:58 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj na 30 sekund to za długo 10 sekund wystarczy złodziejowi i bb rowerek za parę tysięcy kartę rowerowa miał byś przy sobie policja zatrzymuje sprawdza numer karty i ramy nie pasuje wiec coś jest nie tak, nie masz karty więc coś jest nie tak myślę że, może to w jakimś stopniu zniechęci złodziei bo te naklejki to trochę lipa bo odkleisz i jeździsz na rowerku za 100 warty 3 000
trobal
| 09:24 wtorek, 11 czerwca 2013 | linkuj Moje doświadczenie - U-Lock z hartowanym prętem to za mało. Kłódka trzymająca pręt też musi być mocna. Po swojej odnalazłem tylko odłamki, pręt złodziej zabrał, a policja stwierdziła "brak znamion przestępstwa". I chociaż złodziei złapano oraz aresztowano pasera w mieście oddalonym o 60 km od Puław to roweru nigdy nie odzyskałem. Od tamtej pory nie pozostawiam roweru w ustronnych miejscach.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa osobo